Donderdag 18 januari organiseerde ESS een dag voor haar vaststellers en ontwikkelaars. Deze dag stond in het teken van deskundigheidsbevordering. Zo werd onder andere de nieuwe organisatie en werkwijze van ESS examenservices toegelicht en kon er kennis gemaakt worden met collega vaststellers en ontwikkelaars.
De dag werd ingeleid door Marijke Backx. Zij lichtte de huidige stand van zaken en de plannen van ESS voor de toekomst toe.
Vervolgens liet Monique Houtman van Paragin deelnemers kennismaken met de mogelijkheden en voordelen van het digitaal afnemen van theorie-examens. Deelnemers konden zelf ervaren hoe het is om online een theorie-examen te maken.
Wessel van Soest, oprichter en eigenaar van WHY Trainingen, vertelde over klantgerichtheid, gastvrijheid en hospitality. Met praktijkvoorbeelden, stellingen en dialoog illustreerde hij dat iedereen kan leren om klantgericht te werken, maar dat échte gastvrijheid komt vanuit trots en intrinsieke motivatie.
’s Middags liet Barend Koch, psycholoog, iedereen kennismaken met Situational Judgment Tests (SJT’s). Dit zijn tests waarbij kandidaten in realistische praktijksituaties worden geplaatst en op basis daarvan worden beoordeeld.
Tot slot nam Michel Kregel ons mee in de wereld van de retail. Met het businessmodel Circles of Retailing werd onder andere de verschuiving in de bedrijfskolom toegelicht en de gevolgen daarvan voor logistiek, warehouse en groothandel.
Wij kijken terug op een interessante en gezellige dag. De presentaties van de diverse gastsprekers zijn terug te vinden op Mijn ESS.