Dossier Commercie | Samenwerken voor de beste examinering
Sinds september 2022 is er een nieuw dossier Commercie, met daarin onder meer de opleidingen Commercieel medewerker, Junior accountmanager en E-commerce specialist. Een nieuw dossier betekent nieuwe diploma-eisen en daarmee ook nieuwe examens.
Perry van Erp, docent economie aan het Koning Willem I College in Den Bosch: ”Als school willen we hier graag over meedenken. Sterker nog: als docent wil ik zelfs mee ontwikkelen. Want het examen bepaalt heel veel. Het is belangrijk dat de examens recht doen aan de actualiteit van ons vak en van de samenleving. Dat het aansluit op onze manier van onderwijs en al helemaal dat het past bij onze studenten.”
Bovengemiddelde interesse
Perry komt uit een onderwijsfamilie en was oorspronkelijk ook van plan die kant te kiezen. Toch kwam hij in eerste instantie in het bedrijfsleven terecht. Een aantal jaar geleden begon het te kriebelen en stapte hij als zij-instromer alsnog het onderwijs in. Zes jaar geleden kwam hij terecht op het Koning Willem I College, waar hij geïnteresseerd raakte in het onderwerp examens. Niet zo gek dus dat hij voorzitter werd van het examenbureau van de sectie Economie en Commercie en dat hij sinds kort ook lid is van de examencommissie binnen het KW1C.
Perry: ”Ja, alles wat te maken heeft met examineren en diplomeren vind ik leuk én belangrijk. Om de simpele reden dat het zo’n bepalende factor is in het streven naar een gelijkwaardig en zo eerlijk mogelijk diploma voor iedere student dat perfect aansluit op waar de markt om vraagt.
Elkaar scherp houden
Eén en één is twee: met zo’n grote passie voor en betrokkenheid bij alles rondom examineren, is het niet meer dan logisch dat hij ook veel te maken heeft met examenleverancier ESS. Perry: ”Werken met ESS is in alles samenwerken. Nauw samenwerken zelfs. Want wat onze vraag of idee ook is, we kunnen er bij ESS mee terecht. Sterker nog, onze input wordt altijd serieus genomen en als het ook maar even kan, wordt het opgepakt. Natuurlijk roept dat wel eens vragen op of leidt het soms zelfs tot discussie. Hoort er allemaal bij; het is alleen maar goed om elkaar over en weer scherp te houden. Alles om samen tot de beste oplossingen te komen. En daarmee tot de in alle opzichten beste manier van examineren. Want hoe beter de examinering, des te beter het is voor het onderwijs en voor onze studenten!”
”NAUWE SAMENWERKING VOOR DE BESTE OPLOSSINGEN” – Perry van Erp, docent Economie Koning Willem I College Den Bosch
Ga terug naar het overzicht